Hojo,
Tiedossahan tää oli, mutta nyt oli sen aika joutua leikkauspöydälle. No eikait siinä, työkalut käteen ja pulttia auki. Aika helposti aukee ja sit vaan lootan tankoa irti.
No ensin kumminki Starilla vähä koodia ulos jotta pääsee vähä kärylle, mikä sitä vaivaa. Liekkö koronan piru vai mikä se...Staari sanoo, että ESM:ssä on Over voltage ja samaan hengenvetoon, että Under voltage.. No mikäs mikäs se tämmösen aiheuttaa ?
Rompe irti pulteista ja piuhoista. Onpa kyntterit keksineet "hauskat" pultit tuohon boxin kiinnitykseen, oikeen Torx-turvapultti. Ja enkä perhana löydä mistään mun turvapultti avain sarjaa... mihin helevettiin oon sen laittanu. Kuha en olis antanu jollekki lainaa ja ei kumpikaan, mina ja lainaaja, muista tapausta... Ei löydy ei ... Tenkkapoo.No köyhä konstit keksii ja aukeshan ne. Vähä aikaa sai tuumailla ja tuskailla, mutta kaikki aukes.
Koppa auki ja etsimää elektroniikka, tuon vaihde näytön alla on kuulema erlektioniikkaa...
Komminki jotain älyä systeemissa on tallella ku Stari osaa näyttää mikä vaihde, tai no kulkusuunta, on valittuna. Automaattiloota nääs ✌
Okke. Lukko solenoidi ainakin mittauksen mukaan ok, vaihteen valitsimen asento tunnistin toimi, ainaki se kuuluisa Staari sano niin. Ja taustavalot toimii.
Siitäpä muuten tuliki mieleen, että mittaristossa ei muuten toimi vaihteen näyttö... No siihen tilataan uutta flexiä, niissä se vika yleensä on. Harvemmin itte näyttö on rikki. Niiku on tullu Bemuista kans korjailtua niiden mittaristoja ja radioiden näyttöjä. Aina flexi vika.
Sitten tuon mustan mystiikka lootan kimppuun.
Klipsejä joka puolella, missäs järjestyksessä näitä pitäs klipsutella. Varovasti kerros kerrokselta koteloa auki ja alkaahan se troniikka löytymään sieltä.
No jo on pelkkään vaihdekeppiin pitäny tunkee komposanttia pieneen tilaan. Auki vaan kaikki kotelot, kaikki irti.
Nonii, kaks piirilevyä ja flexi välissä. Trouble I see.
Päällisin puolin aika ok, vähän kosteus hapettumaa päällä. No nuo saa putsattua helposti.Käännänpä levyt toisinpäin.

Voi vit**uuh, ei oo totta, tai arvelin notta kuitenki. Nyt on kaadettu liikaa sosasolaa keskikonsoliin. Voi hyvää päivää.
Eipä näytä hyvältä ei...Tuosta on kyllä prossu ottanu siipeensä pahemman kerran.Epätoivo iskee mieleen. Hyppäänkö järveen? No ei oo järvee lähellä. No Papinjärvi, en jaksa juosta. Vi**u olokoon, en hyppää 💀 15 sekunnin ääneen noitumisen jälkeen pesu operaatiota vähä levylle. Näyttäis olevan Delphin tekemä prossu. Tuskin saa vähittäis kaupoista. NO eipä mittään, testataan silti. Piuha kiinni ja virrat päälle ja tähti testeriä väylänpäähän kii ja uus yhteys moduliin. Tuo rekkula toimi kumminki.
Juu vastailee niinku enneki, mutta samat koodit pukkaa. Eikä muuten toimi tuo opto-haarukka, mikä tutkailee W/S-kytkimen asentoa. Heh keinukytkin, mikä ei olekaan sähköinen komponentti, vaan katkaisee valon kulun optohaarukassa. No sentään täss ei oo ku yks harukka, joissain versioissa on kepin asennon tunnistus 5llä haarukalla.
No eipä siinä sitte, rikki mikä rikki. Osittain järjissään, osittain ei. Hommataanpa sitte ehtaa tilalle.
Notta tämmönen tappaus tällä kertaa. Jos joku haluaa tietää varaosanumeron niin se on tossa. Have fun 🙋




No comments:
Post a Comment