Nii se vaan etenee.
Tais tässä mennä enempiki ku yks päivä, mutta homma etenee. Enkä tätä koko projektia oo ottanukkaa, että viikossa valmiiksi. Enkä ota. Teen sitä mukkaa ku on hyvää fiilistä touhuta.
Muuten tulloo ressiä.
No ratiomankka oottelee uutta pyöritin mekaniikkaa, mutta tuossa aamun tunteina kaikessa hiljaisuudessa otinpa sen mekaniikan ja levitin sen kokonaan pöydälle. Ihan vaan mielenkiinnosta..
Ihan niinku melkeen kaikki, mitä irti lähti. Joitain jätin kokonaisuuksina purkamatta. Sen verran osiksi, että kelkka irti ja levyn pitimen mekaniikka irti. Pääsee moottoriin käsiksi.
Son tossa kuvassa tuo vanhan limukka pullon repäisykorkin näköinen tötterö.
Tarpeeksi iso ruuvari pöydällä...kaiken varalta 😆
Irti vaan. No eihä siinä päällepäin mitään näy, mutta onpahan nyt irti. Yleistä hämmästelyä hetken ja aamu kahvit välissä. Ja sama takaperin, eli takas nippuun koko vehe. Huvin vuoksi ihan.
No siinä ku olin irrotellu tuota mankkaa ja muita hiluja keskikonsolista, iski ajatus.
Alkuperäiset hienot puupanelit ei enää olleet niin hienoja. Ja sama linja oli havaittavissa ovissa penkin säätimien taustapanelissa. Halkeamia ja palasia pois ja kuskin oven nappulat oli joku fittibaldi tönässy jo oven sisään. No nekin irti vaan.
Prk ja lisää halkeilee ku irrottaa...
Vähän pakkelia ja pinta tasaiseksi ja sitt kuitujäljitelmää päälle.
No ihan kohtuullisethan noista tuli.
Kytkimet takas ja onhan se jo parempi ku halkeillu entinen lookki. Toki joku nyt kiskasee herneet ja sanoo, että menitkö perhana pillaamaan alkuperäisen ilmeen. Joo menin, vaan ei oo kyll tarkoitustakaa tehdä tästä museo kilpiin.
No vauhtiin ku päästy niin keskikonsoli vaihekepin ympäriltä irti ja osiksi.
Pesu ja kuivaus koko porukalle. Aikas paljon shaibaa kertyy n. 20 vuoden aikana kytkimien juureen. Synttäripäivä olis muuten 26.6.
Vähä oli semmonen olo, että kai täällä on muutaku pölyä...Mitähän tuo ruskee on...En halua tietää tarkalleen. Sanotaan, että son kokista.
No vedellä ja hammasharjalla kaikki lähti eikä ees oksettanu 😝
Kaikki kumminki toimii, niin sentään ihan astianpesukoneessa tullu näitä tiskattua.
Sitt vaan samaa tarraa päälle, reunat piiloon ja kytkimille paikat leikkaamalla.
Ja naps kytkimet paikoilleen.

Yllättävän hyvä liima tuossa tarrassa vaikka kaarevalle pinnalle piti venyttää.
Samalla tuli sitt putsattua tuhkis ja tuo romukuppi kyynärnojan eessä. Ihan vesipesu ja nyt on puhdasta taas. Tuota tuhkiksen kantta ja romukupin kantta mietin, että pitäskö. Vaan en ainakaan toistaiseksi ku ne on ihan siistit. Ja muuten, ne on oikeesti lakattua puuviilua eikä jotain puun näköistä muovia. Toim.huom.Nippelit takas paikalleen ja iha ok näkönenhän tuosta tuli vaikka itte sanonki.
Samalla siinä testailin penkkien toimintoja, sähköllä liikku ja kuskille on oikeen Ortho-penkki.
404 FAHRERLEHNE ORTHOPAEDISCH LINKS. Niiku tämä optio.
Eli se ilmalla toimiva ristiselän tuet ja reisituki. Ja hemmetti, nekin toimii täysin. Merkillistä, helposti olis kuvitellu, että se nyt ei ainakaan toimi. Pumppu pörrää ja tuottaa painetta.
Juu, sitä säädintä en oo vielä purkanu ja pessy.
Ainoo mikä jäi nyt korjaamati on tupakin sytkärin valo. Ei sattunu oleen yhtään T5-kannalla olevaa lamppua varastossa enkä ihan sen täkia kehannu lähtä ajeleen kaupoille. Mutta se korjataan kyllä. Toisaaltu kyll ajattelin että laittaisko sen paikalle kiinteän USB-laturin. No se on vielä mietintäasteella...
Sittenku kaikki paikallaan nii ratio päälle ja ihan pirruuttaan tökkäsin CD-pyöriäisen pesään. Imas sisuksiin niinku enneki, mutta jopas perkule nyt yllätyksen lykkäs. Vai taikkula sentään. CD alako pörimään, mitä se ei ollu tähän mennessä tehny...muutamaan vuoteen siitä pölyn määrästä päätellen. Vaan nyt soi poppi levyltä ettei mitään ropleemia.
Jumissa mikä jumissa, mutta nyt vaan soittaapi...
No nepä tuli katottua siinä. Mihis sitte ?
Oliskohan missää jottain hapettunutta rautaa ? Vaikka alustassa...? Ei voi olla näin tuoreessa autossa, no mutta katotaan. Haalarit päälle ja roolileikki päälle.
Olen herra katsastus intsenjöör.
- "Päivää, toit sitte Mersun linjalle".
- "Juu toin."
No se roolileikeistä.
Pirssi nosturille ja ylös. Jahas on täällä ehkä jotain.
Kovin kokenu ennustaja ei tarvi olla, löytyyhän sieltä. Peräkontista ku otin kaikki kamppeet vex niin siellä oli sellaista havaintoa, että jostain suunnasta onpi päässynnä kosteutta pohjalle... ei ollu ees yllätys. No kopu kopu ja etsimään. Sieltäpä net alkoi paljastumaan. No tää kokeilu oli ihan sitä varten, joten löydös oli ennakoitu. Pikku reiät pohjassa ja pakarin puolella vararengas kotelossa ja ihan takana hinaus raksin ympärillä. Kopu kopu lisää, muut ihan helppoja hitsattavia, mutta tuo takimmainen. Se uhkaa laajeta ku koputtelee...
Rälläkällä huonot vex ja kirkkaalle pinnalle. Ei se mittään, tehhään sapluuna pahvista ja leikataan siihe pala.
Rälläkkä, tuo hitsarin kaveri. Kemppi tulille ja rautaliimaa kohteeseen. Nii, tarviiko ees enää sanoa, etten saa Kempiltä mitään...
Mutta sinne se alkaa asettumaan, naputtelemalla muotoon ja lisää rautaliimaa. Ei ihan luokkasaumaa, mutta saumaa se on luokatonkin sauma. Mutta tiivis on ja nyt kestää auttaa pulaan joutunutta kanssa autoilijaa ku on ehyt hinaus silmukka.
Sinnepä se asettu ja saumat tasaseksi ja pohjamaalit ja massat päälle. Samalla teräsharjalla muita alkavia kohteita putsaamaan ja sama käsittely. Nyt on ehtaa sitt. Kehtaa mennä näyttää leiman haku paikalle.
Sitt kontin puolelle. Rosoreunat pois ja vähä pakkelia, että tasottuu lattia.
Tässä kohtaa vaihtuu taas päivä...

Pakkelit kuivu ja hiontaa ja lisää pohjamaalia. Koko varapyöräkotelon harjaus sitt muilta osin ja kokonaan maalaus uudella kerroksella pohjamaalia. Ja kuivumaan...
Sitt vararenkaan kiinnityksen korjaus. Senki oli joku kerenny jossain vaiheessa hajottaa. En ymmärrä kyll, että mikä prkle siinä on, että niitä pitää repiä irti kun ei osata käyttää jotain oikein. Niin kiskotaan sitt voimalla, antaahan se muovi periksi. No nyt on sekin korjattu, samaan hengenvetoon mattoa pohjalle,ettei kamppeet kolise sitt kontissa.![]() |
| Kärynpoistojärjestelmä 😜 |
No vaan olisko täs taas vähäksi aikaa...
Kuulemiin.
Seuraava päivä














No comments:
Post a Comment