Mihis mää jäinkään ? Nii, ne etuvalot...
Joo kuskin puolella valokuvio osoittaa taivaisiin ja vänkärin puolella puolessa välissä normi seinä korkeutta... Sliippareita soimaan ja eiku hommiin.
Etupuskurin irroitus.
Juu, listat irti ja sisälokarit edestä pois. Voi hele...noita muovisia "pikaniittejä" Maailmanlopun keksintöjä, varsinki nuo joissa tuo hattu on nii saatanan ohut, että se nyrjähtää heti...No maltoin kumminki senverran, että varovasti nitkuttelin ja sitt kärkipihdeillä irti. No sitt on taas pikku ruuvit fuusioituneet muun saksalaisen raudan kanssa, notta ei aukee lokarin ja puskurin takareunan kiinnitykset. Ne pitkän pultit sentään pyöri. eiku poikki vaan pikku ruuvit. Nyt on 8 ruuvia jo irti, vaan ei lähe vielä...
mistä se vielä on kii...?
No lampunpesimet on kiinni kans puskurissa, ne löyty helposti. Varovasti kannet irti ja ruuvit pois. Mutta mihin menee nuo 2 metallikiinnikettä vielä... Löytähän nekin lopulta kun irroitteli noita muoveja syylärin sivuilta vielä. Siellähän ne pirut oli, 13mm räikkäavainta käteen ja irti.
Sitt sähköjohtojen kimppuun, sumarit ja ulkoilman lämpöanturi. Jahas, sumareiden sähköt on vetäny uusiksi sitt joku jonne, joka ei tiedä... Tai mistä minä tiedän, mutta sitä sanotaan, että "Jonnet ei tiedä" 😎 Mutta kyllä ne Jonnetkin joku päivä tietää. On kait sitä ittekki joskus ollu "Jonnena" auton kimpussa kotona autotallissa, ihmetelly ja opetellu. Mää mittään tiedä vieläkään, mutta opetellaan lisää. Tää Mese taitaa olla auto numero 34 mulla, joten vielä on opittavaa 😜 No se siitä.
Hienot liittimet oli sitt murjottu ja raadot mustalla silikoonolla paikalleen. Eiku johot poikki vaan. Sentään lamppujen liittimet oli alkuperäiset ja toimivat, ettei täyttä lynkkausta sentää tehdä tälle Jonnelle. H1nen vaan palanu toiselta puolen.
Nonii, nyt se sitt lähti se puskuri...tai no joku huomauttaa kohta, ettei se oo puskuri. Se on pelkkä muovinen keulapala ja puskuri on sen takana se poikittainen rauta.
Mutta irti on wuhuu 💪
Nyt päästään varsinaiseen aiheeseen. Hemmetti puoli sivua turhaa 💩 jauhantaa...
No alotetaan kuskinpuolen valosta.

Onpa taas per...le kaikista pienin umpion kiinnitys mutteri tarttunu kii. WD40stä alkaa menemään... (ja juu, en saa mitää sponsseja WD40ltä). Vaaaaarooooovasti nitkuttelemalla niin alkoihan se liikkua. Tosin kyll se pitkä ja ohut ruuvi alkoi vääntyileen mukana, mutta ei katkennu. Puihat irti ja umpio syliin...tai pöydälle. En mää ny siitä niin paljoo tykkää, että ihan syliin ottaisin.
Nonii, korkit auki takaa, nyt alkaa selviään kummalliset valokuviot.
Ensimäinen havainto: Koko saatanan umpion sisäosa, se millä säädetään valojen suuntaus, on irti säätömekaniikasta, eli moottorista. Voi saa...na oli eka kommentti, mikä putkahti tuosta omasta lärvitaulusta. Menikö umpio uusiksi. Siihenkö tää kaatuu ja vit...u koronat ja kaikki muutkin yhtäaikaa päällänsä maailmassa. Nyt vaihtuu ainaki ärreempää musaa tereoihin. Nyt saatana soitan Raunchyn Digital Dreamerin ja isolla. Anna paukkua Yamaha. Juu ja en saa Yamahaltakaan mitään.
Toinen havainto: Xenon lamppu vinossa. Mit vit ??? Nyt on Jonne kyllä näyttäny taitonsa. Perkkel väärin koko lampun kiinnitys hässäkkä. Liitin pojottaa ylöspäin ja yksi ruuvi puuttuu koko systeemistä ja poltin ei mee oikeaan asentoon umpioon kiinni. Vinossa ku ...
Ei se ees osu siihen valokuvion rajauspellin sisälle. Ja tuossa ruskeassa kiinnitys muovi lirpakkeessakin lukee vielä längvitsillä, että TOP. Ja vielä Germaaniaksi, että OBEN. Son vähän niinku ylös. Tietenki, jos on perse pitkällään ollu konepellin alla vaihtamassa xeenonia, niin saattahan se ylöspäin olla jossain muualla ku ylhäälläpäin.
Huomatkaa muuten, että etten saa Pringlesiltä enkä Fazeriltakaan mitään sponsseja, vaikka tuotteet näkyy kuvassa.
Nyt alkaa valkenee lisää, säätömekaniikan saranat molemmat ok. Hjuva homma.
Eikait vaan moottrin säätöakseli oo poikki...
Heijastimet vex ja sittenhän paljastu. Jee, säätöakseli on pyöritetty vaan irti moottorin päästä. Voi hyvää päivää. Taas lähti ylistys huuto sille lampun vaihtaja Jonnelle. Perkele sitä säätöruuvia tarvi pyörittää 8 tuntia yhteen suuntaan, että irtoo koko systeemi. Muutama kierros riittää.
Tuossa sen pitäs olla kiinni. No ruuvataan se paikalleen.
Ja se xeenoni (ei kaanoni) pitää olla noinpäin, siinä on oikeen kolot jotke menee vain yksinpäin paikalleen ja sitt "naps" tuo kiinnitysrengas paikalleen.
Nyt yltää tuo xenonin sähköjohtokin kunnolla, eikä rajoita heijastimen liikettä.
Toimii ✌
Hilut takas paikalleen ja hinkkaampa linssit kirkkaiksi samalla. Aika keltaiset oli jo...
Aikas mukavasti kirkkeni.
Ja taas, en saa mitään Novukselta enkä Ryöbiltä. But You never know 👍
No kuskin puolen umpio valmis ja säätökin toimii. Nyt muuten soi tereoissa Sique Sique Sputnikin Love Missile F1-11.
Hiotaanpa loppuun molemmat umpiot...
WTF. Vänkärin puolimmaisessa sama ilmiö. Säätömoottorin akseli irti.
Voi saata perkale jumal....👿 Ei oo totta.
Nyt pitää istua ja miettiä hetki. Nyt maistuis lonkero-juoma...
Tuumataan lisää, pitikö tuokin umpio aukaista... Tuumataan ja kurkistellaan umpion sisälle lisää.... Hmmm, jenka päästä irti tämäkin, ei oo poikki. Jippii.
Nyt keksimää systeemiä, millä sen saa paikalleen ilman purkamista.
Think babe.
No kokeillaanpa sormilla vääntää heijastimia säätömoottoria kohti ja samalla pyöritellä säätömutteria... osuuko... osuuko... nyt osu ja jenka alkoi vetämään. Voi perkama sentään, tääkö oli näin helppoa. Aikaslailla turhaan purin toisen umpion, vaanku Jonne ei tiedä... Nyt tietää.
Ja kaikki toimii, jihuu.

















No comments:
Post a Comment